Oslo, 31. kolovoza

  • Joachim Trier
  • Norveška
  • 2011.
  • 96'
  • Oslo, August 31st
  • 15
Režija
Joachim Trier
Scenarij
Eskil Vogt, Joachim Trier
Glumci
Anders Danielsen Lie, Malin Crépin, Aksel M. Thanke, Hans Olav Brenner, Ingrid Olava
Direktor fotografije
Jakob Ihre
Montaža
Olivier Bugge Coutté
Producent
Yngve Sæther, Sigve Endresen, Hans-Jørgen Osnes
Produkcija
Motlys AS, Don’t Look Now AS
Festivali i nagrade
River Run IFF 2012 – Najbolji glumac
Transilvania FF 2012 – Najbolji film
Cannes FFF 2011
Stockholm FF 2011 – Najbolji film, najbolji direktor fotografije
Istanbul FF 2011 – Posebno priznanje
Nagrade Amanda 2012 – Najbolji redatelj, najbolja montaža

Film Joachima Triera nazivaju norveškim hommageom francuskom novom valu jer je scenarij pisan prema romanu “Le Feu Follet” (“Izgaranje”) Pierrea Drieua la Rochellea, kao i istoimeni film Louisa Mallea iz 1963. Bivši ovisnik Anders završava program rehabilitacije i odlazi na jedan dan u Oslo radi razgovora za posao. Koristi tu priliku kako bi susreo ljude koje nije dugo vidio i dok tumara Oslom suočava se s pogreškama iz prošlosti i mogućnošću ljubavi i novog početka. Film je premijerno prikazan u Cannesu 2011. godine kada ga je kritika među ostalim opisala kao “film koji apsolutno očarava” (Variety) i “zadivljujuće djelo genija” (Twitch Film).

 

Iz kritika

Samouvjeren i prekrasno režiran. – Variety
Maleno, tiho i vrlo osobno djelo koje u 90 minuta donosi duboku, slojevitu i odlično odglumljenu priču. – Eye for Film
Izvanredan film ispunjen odličnom glumačkom izvedbom. – The Guardian
Odlična glumačka izvedba Danielsena Liea, može se usporediti s onom Mauricea Roneta iz Le Feu Follet.. Na kraju filma zapitat ćete se je li vam draži Pariz ili Oslo. – Sound on Sight

 

 

Joachim Trier

Joachim Trier osigurao je status jedne od najuzbudljivijih mladih redateljskih nada već sa svojim cjelovečernjim prvijencem “Repriza” (2006.), koji mu je na festivalu TIFF u Torontu donio nagradu za najboljeg novog redatelja. Očekivanja kritike potvrdio je filmovima “Oslo, 31. kolovoza” (2011.), “Glasnije od bombi” (2015.) i “Thelma” (2017.), etabliravši se kao majstor prikazivanja međuodnosa između sjećanja i identiteta te emocionalnog nemira.