Oslo, 31. kolovoza
- Joachim Trier
- Norveška
- 2011.
- 96'
- Oslo, August 31st
- 15
-
- Početak distribucije: 5. travnja 2012.
- Režija
- Joachim Trier
- Scenarij
- Eskil Vogt, Joachim Trier
- Glumci
- Anders Danielsen Lie, Malin Crépin, Aksel M. Thanke, Hans Olav Brenner, Ingrid Olava
- Direktor fotografije
- Jakob Ihre
- Montaža
- Olivier Bugge Coutté
- Producent
- Yngve Sæther, Sigve Endresen, Hans-Jørgen Osnes
- Produkcija
- Motlys AS, Don’t Look Now AS
- Festivali i nagrade
- River Run IFF 2012 – Najbolji glumac
- Transilvania FF 2012 – Najbolji film
- Cannes FFF 2011
- Stockholm FF 2011 – Najbolji film, najbolji direktor fotografije
- Istanbul FF 2011 – Posebno priznanje
- Nagrade Amanda 2012 – Najbolji redatelj, najbolja montaža
Film Joachima Triera nazivaju norveškim hommageom francuskom novom valu jer je scenarij pisan prema romanu “Le Feu Follet” (“Izgaranje”) Pierrea Drieua la Rochellea, kao i istoimeni film Louisa Mallea iz 1963. Bivši ovisnik Anders završava program rehabilitacije i odlazi na jedan dan u Oslo radi razgovora za posao. Koristi tu priliku kako bi susreo ljude koje nije dugo vidio i dok tumara Oslom suočava se s pogreškama iz prošlosti i mogućnošću ljubavi i novog početka. Film je premijerno prikazan u Cannesu 2011. godine kada ga je kritika među ostalim opisala kao “film koji apsolutno očarava” (Variety) i “zadivljujuće djelo genija” (Twitch Film).
Iz kritika
Samouvjeren i prekrasno režiran. – Variety
Maleno, tiho i vrlo osobno djelo koje u 90 minuta donosi duboku, slojevitu i odlično odglumljenu priču. – Eye for Film
Izvanredan film ispunjen odličnom glumačkom izvedbom. – The Guardian
Odlična glumačka izvedba Danielsena Liea, može se usporediti s onom Mauricea Roneta iz Le Feu Follet.. Na kraju filma zapitat ćete se je li vam draži Pariz ili Oslo. – Sound on Sight
Joachim Trier
Joachim Trier osigurao je status jedne od najuzbudljivijih mladih redateljskih nada već sa svojim cjelovečernjim prvijencem “Repriza” (2006.), koji mu je na festivalu TIFF u Torontu donio nagradu za najboljeg novog redatelja. Očekivanja kritike potvrdio je filmovima “Oslo, 31. kolovoza” (2011.), “Glasnije od bombi” (2015.) i “Thelma” (2017.), etabliravši se kao majstor prikazivanja međuodnosa između sjećanja i identiteta te emocionalnog nemira.